Årets tredje vecka sög.

Ibland känns det som om världen bara håller på och tramsar. Det är söndag kväll och jag tänkte sammanfatta veckan. Vecka 3 failar på flera punkter.

1. Hälsomässigt. Bokade in tre träningspass och bangade allihop. Usch, jag har svårt att varva ner och svårt att varva upp också. Jag har liksom fastnat i ett passivt mellanläge. Dumma.

2. Feministiskt ♀. Det var premiär för SVTs program Fittstim – min kamp med Belinda Olsson. Jag vänder mig främst mot två saker, för det första kändes programmet väldigt hattigt och ogenomtänkt. Det förmedlades en snäv och radikal bild av kvinnorörelsen idag så som media älskar att framställa den. För det andra så vet jag att många som tittar på tv köper allt som sägs, oavsett vem som säger det och speciellt när SVT är avsändare. Det här är problematiskt och allvarligt eftersom många tittare inte förstår skillnaden på personliga reflektioner och fakta. Sättet som Belinda agerade i vissa scener gör mig sjukt provocerad. Det enda positiva är att feminismen återigen hamnade högt upp på medieagendan! Om du känner dig lika förvirrad som Belinda och liksom har glömt hur ojämställt samhället fortfarande är kan jag varmt rekommendera trettio tre anledningar till varför feminismen verkligen behövs

3. Politiskt. Förlåt, det här är ingen nyhet men att Sverigedemokraterna är tredje största parti i landet är riktigt oroväckande. Varje gång jag går förbi utanför Scandinavium mår jag illa, orka att SD får göra reklam på den stora neonskylten tillsammans med typ P3 Guld och ishockey och så. Känns inte så fräscht.

4. Relationsmässigt. Jag har haft massa tid tillsammans med Oli som varit sjukskriven för andra veckan i rad nu. Vi har i och för sig mest suttit i soffan och kollat på OC, men det får man när man har lunginflammation. Hade en asbra natt på Pustervik i fredags med vänner och bästa indiemusiken i högtalarna. Och nu kommer jag på mig själv med att avsluta positivt, vad skönt! Jag som kände mig så bitter alldeles nyss.

Nu blir det te och några avsnitt OC.

Leave a Reply

